XL Norway Alesund City View Coast

Eventyrrejse langs Norges kyst

af Gæsteblogger

Rejsebrev fra Annette Terkelsen

Annette og Mogens stod til søs med vennerne med kurs mod Norge, hvor man næsten kunne røre fjeldene fra skibet. Læs om de 10 venners fantastiske krydstogt til de norske fjorde i deres fine rejsebrev.

Hej Nyhavn Rejser, vi var 10 personer, som drog til Nordhavnen d. 31. maj, hvor vores dejlige skib lå og ventede på os.

Xl Norway Alesund City Seen From Sea

En god start i Nordhavn

Vi var meget spændte på, hvordan det skulle gå, da vi havde været i Nordhavnen en uge før og set rodet i terminal 1. Vi kunne slet ikke forstå, hvordan det kunne nå at være i orden på en uge,  men alt  klappede, og alle var så hjælpsomme lige fra begyndelsen.

Det var en god start, så vi glædede os meget til at komme om bord og begynde vores eventyrrejse op langs Norges kyst. Spændene at udforske dette dejlige skib, som skulle være vores hjem i 8 dage.

Xl Norway Flaam Cruise Ship In The Port Of Flam

Krydstogt er skønt skønt

Vi kan kun sige at det hele levede op til vores forventning. I kan være stolte af det gode personale,  alt til ug. Vi har alle rejst meget enten med fly, bus, bil,  men der er jo noget helt andet afslappet over et skib, skønt, skønt. Vores første dag på havet var med solskin, og det forsatte også, da vi kom til Flåm. Vi var helt vilde med, hvor smukt alt var, også med indsejlingen.

XL Norway Alesund Houses On Island In Summer Norwegian Fjords

Ålesund med fjeldene

Vi kørte med det lille tog. En dejlig måde at få set området på.

Vi troede ikke, det kunne blive smukkere, men vi tog fejl, for så kom Ålesund med alle fjeldene og en skøn by, hvor vi gik lidt rundt og også tog en tur med toget, som kom højt op, så vi kunne se ud over by og hele området.

Om aften kunne vi næsten ikke komme i seng pgr af vi skal se og opleve så meget som muligt. Sikken en solnedgang vi oplevede ved 23-24 tiden.

Det var stadig lyst, og fjeldene var, som om man kunne røre ved dem, men lidt søvn fik vi da, for vi skulle jo også opleve at komme til Geiranger.

Xl Norway Geiranger Waterfall People Mountains Summer

Smukke Geiranger og Bergen

Hold da op, hvor var det smukt, det skal opleves, kan ikke beskrives. Der kørte vi med bus, så vi kunne opleve det hele lidt fra oven, smukt

Så er vi på vej til den sidste by, som er Bergen. Sikken en by at komme sejlende til. I starten lignede husene legoklodser, det var meget sjovt at se. Der kørte vi også i bus.

Også regn kom der, det skal der jo i Bergen, men solen kom igen,  og bagefter var vi på Bryggen og fiskemarkedet.

Hold da op, hvor var det dyrt, men sjovt at se alle de forskellige fisk, men vi kunne jo heldigvis tage tilbage til skibet og få dejlig mad. Den gode mad kom til at koste mig 2kg, haha, men hvor var den god, morgen, middag, aften. Vi kunne bedst lide buffet, prøvede også restauranten et par gange.

XL Norway Bergen Panorama Old Town Pier Architecture Bryggen

Bryllupsdag med sang

Vi havde bryllupsdag torsdag, og til aftenkaffen havde vi bestilt en kage. Vi blev helt rørt, da tjenerne kom med den. Ca. 10 var de, og de sang for os. Vi skulle også puste 2 lys ud. Dejligt minde sammen med alle de andre

Vi oplevede jo også nogle dejlige aftner med god underholdning, fredag igen hele dagen på vandet.

Lørdag så vi København igen. Det var ikke til at forstå, at der nu var gået 8 dage, men nu skulle vi i land, og igen gik alt som smurt, og godt at se bilen også var der.

Vi havde bestilt smørrebrød, som skulle spises hos os senere på dagen, så vi kunne få en god afslutning og få talt om alt det, vi havde oplevet

Med venlig hilsen Annette Terkelsen

Tak for det dejlige rejsebrev, Annette Terkelsen. Hvilken herlig tur! Hilsen Nyhavn Rejser

Find jers eventyrrejse til søs

Se alle Nyhavn Rejsers krydstogtrejser

Tal med en ekspert

Vi skræddersyer jeres krydstogt rejse

Tal med Nyhavn Rejsers krydstogteksperter om jeres ønsker til et krydstogt. Om den komfort, stemning og de oplevelser i land, I drømmer om. Hør om jeres muligheder på det tidspunkt, I gerne vil af sted - der er meget mere end de krydstogtrejser, I kan se her.

Vores rejserådgivere kender rederier, ruter og udflugter. De kender de enkelte skibe til mindste detalje. Og de kender aktuelle tilbud!

Ring til os

Vi glæder os til at høre om jeres rejsedrømme

33 320 320

Skriv til os

Fortæl os om jeres rejsedrømme eller book et møde

Sådan bestiller du en rejse

Kontakt os

Ring på 33 320 320, book et møde eller kontakt os.

Ønsker og gode råd

Tal med en rejserådgiver om jeres ønsker. Få inspiration og hør om deres personlige anbefalinger.

I får en rejseplan

Vi sammensætter rejsen ud fra jeres ønsker. I får et rejsesite med alle oplysninger samlet ét sted.

Rejsen lægges fast

Når I er tilfredse, accepterer I tilbud og betaler depositum. Vi booker alt, som vi har aftalt det.

Vi holder kontakt

I er velkomne med spørgsmål. Vi opdaterer rejsesitet med rejsepapirer, og følger op, når I er hjemme igen.

Top sky Shutterstock 1714076377
Bund sky
Nyhavn garanti logo

Nyhavn Rejser Tryghed giver dig fuld tryghed på din rejse. Du er naturligvis dækket af pakkerejseloven, men hvad vigtigere er, så har vi et rutineret hold af dedikerede rejseeksperter, som altid er på forkant med din rejse og træder til, hvis du har brug for hjælp – ofte inden du selv opdager det. Det er det, vi mener, når vi siger, at en Nyhavn-rejse er følelsen af frihed. Uden bekymringer.